Föreläsare kommunikation
Söker du en föreläsare inom kommunikation? Vill ni lära er kommunicera på ett tydligt och samtidigt vänligt sätt, undvika missförstånd och fnurror på tråden, ta upp sådant som skaver, reda ut konflikter och skapa ett bra samarbetsklimat i gruppen? Boka Gunnel Ryner som föreläsare i kommunikation om ni vill utveckla era färdigheter och få ännu bättre relationer och samarbete.
Föreläsning: Från sörja till klarhet
Min mission är att få människor att hitta rätt i stället för att leta fel, både hos sig själva och andra. Men ibland är det svårt. Vi är människor, och det innebär att vi titt som tätt missförstår varandra, blir oense, irriterar oss på varandras beteenden, blir sårade, arga eller frustrerade över vad andra har sagt och gjort, eller inte sagt och gjort, eller vad vi tror att de har sagt och gjort. Det uppstår fnurror på tråden, störningar och konflikter.
I mina föreläsningar och utbildningar om kommunikation lär du dig hur kan du hantera de här lite mer besvärliga situationerna på ett sätt som reder ut det som behöver redas ut, samtidigt som du bevarar en god relation med den det berör och förbättrar ert samarbete.
En deltagare på en halvdagskurs jag hade om kommunikation sa efteråt: ”Jag har lärt mig mycket mer på de här fyra timmarna än vad jag gjorde på en hel tvådagarsutbildning jag gick för ett tag sen. Dessutom har jag haft roligt!” Precis så vill jag att mina utbildningar och föreläsningar i kommunikation ska upplevas – roliga, inspirerande och lärorika.
Boka mig som föreläsare i kommunikation om ni vill lära er mer om varför vi människor så lätt krockar med varandra och hur vi kan bli bättre på att kommunicera, bemöta varandra och skapa goda samarbetsrelationer.
Föreläsningen om kommunikation kan förstås även genomföras digitalt. Från min hemmastudio levererar jag ett interaktivt upplägg som engagerar och aktiverar deltagarna.
Du kanske också är intresserad av mina föreläsningar och utbildningar om svåra samtal? Självklart kan det ämnet också kombineras med kommunikation.
Upplägg och innehåll
I moderna organisationer, som bygger på att människor behöver kunna samarbeta och skapa goda relationer med både kollegor, chefer, medarbetare, kunder, leverantörer och andra intressenter, är förmågan att kommunicera effektivt helt avgörande.
Sörjiga relationer uppstår när människors samspel baseras på egna tolkningar, fantasier och påhittade historier, som de inte kollar av med varandra. Detta leder till missförstånd, ryktesspridning, skvaller och konflikter. Att förändra detta till klara relationer är grunden för att bygga effektiva och tillfredsställande arbetsrelationer och organisationer, där energin läggs på rätt saker och man uppnår goda resultat i en öppen, trygg och lärande miljö.
I den här föreläsningen lär du dig knepen som tar din organisation från missförstånd och konflikter till god kommunikation, välfungerande samarbetsrelationer och goda resultat! Föreläsningen bjuder dessutom på mycket igenkänning, humor och skratt.
Ur innehållet:
- Två mänskliga processer som påverkar samarbete i arbetslivet – orsaker till varför det så lätt går snett i vår kommunikation
- Grundstenar i bra och tydlig kommunikation
- Att kommunicera så att andra vill lyssna och inte känner sig hotade/går i försvar
- Att stämma av tolkningar och upplevelser
- Upplevelsekuben
- Tydliga beskrivningar
- Nyfiket lyssnande
- Uppskattande förhållningssätt
- En konkret samtalsmodell för konflikthantering, med eller utan samtalsledare
Välj längd:
- 30 minuter föreläsning
- 60 minuter föreläsning med några korta övningar
- 90 minuter föreläsning med korta övningar och bikupor
- Halv- eller heldagsutbildning där teoripass varvas med övningar, case/rollspel, diskussion och reflektion.
Nöjda kunder
Läs mer om kommunikation
- Tips för att ge konstruktiv feedback
- Så hanterar du energitjuvar
- Snart släpps min nya bok ”Hitta rätt i stället för att leta fel” – välkommen på digital bokrelease!
- Vad kännetecknar ett välfungerande team?
- 10 tips för att ge bra feedback
- 10 bästa tipsen för ökad arbetsglädje
- Människosyn och förantaganden i Lösningsfokus
- ”The words you speak become the house you live in”